2014. július 4., péntek

Amit a blogról és rólam tudni kell! :)


Önző módon magammal kezdem.  Másodéves főiskolai hallgató vagyok Budapesten, és kommunikációt tanulok.  10 évesen szerettem bele az olvasásba ez által a könyvekbe is. J

 11 évesen találtam rá a Merengő nevű fanfiction oldalra. Az akkor még csak Harry Potterrel foglalkozó weboldal szép lassan kinőtte magát végül már minden témában lehetett feltölteni oda az írásokat. Mindig is vonzottak ezek a történetek. Imádtam őket olvasni, majd egy idő után észrevettem, hogy már nem csak az olvasásuk kötött le. Minél több történetet olvastam annál több hibát vettem észre bennük. Ezeket a hibákat kommentek formájában jeleztem az íróknak is. Ők megköszönték és javították. Ők is meg én is boldogok voltunk, hogy egy alapból jó történetet még jobbá tudtunk tenni. Telt múlt az idő és egyszer csak azt vettem észre, hogy a szerzők feltöltés előtt nekem küldik el a történetüket, legújabb fejezetüket. Én lelkesen és lelki ismeretesen javítottam a story-kat, ami elégedettséggel töltött el. Ekkor döntöttem el, hogy „ha nagy leszek” Könyvszerkesztő leszek. Erről az álmomról a mai napig nem mondtam le, s ebben kérném most a ti segítségeteket.  Sajnos a könyvkiadók nem nagyon hisznek/ fogadnak el 14-17 éves korban végzett szerkesztői munkákat, amiket akkoriban álnéven végeztem. Így most szeretném, ezt a munkát az eredeti nevemen, nyomon követhetően végezni.

A blog célja az lenne, hogy a Blogspotra feltöltött történetek moderálva legyenek. Lehetetlen nem észrevenni a rengeteg nyelvi helytelenséget és itt most nem a helyesírásra gondolok, hanem a rosszul használt szófordulatokra, vagy éppen a tájszavakra, ami az író számára természetes, hogy használja, de az olvasó nem biztos, hogy érti. Nagyon kevés blogoló használja az irodalmi nyelvet, amit egyébként nagyon fontos lenne hisz így mindenki megérti majd az írásodat. Ebben lennék én a ti partneretek. Közös munkával el tudnánk kerülni ezeket a hibákat.

A folyamat a következő lenne:
1: Ti megírjátok a történetet/fejezetet és elkülditek nekem. (e-mail: fiatalszerzok@gmail.com)
2: Én átolvasom, kijavítom és visszaküldöm nektek, hogy nyugodtan feltölthessétek az oldaladra.
3: Minden héten írok egy összegzőt az észrevételeimről, amit ezen a blogon fogok közzé tenni, így azok is fejlődhetnek, akik nem akarják, hogy más is elolvassa a történetüket.

Elöljáróban ennyi lenne. Remélem sok fiatal és tehetséges szerzőnek lehetek majd a társa.

Puszi mindenkinek: Fru J


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése